1. انگیزه پیدا کنید

هدفتان چه ترک کردن سیگار باشد، چه کم کردن وزن یا یاد گرفتن یک زبان جدید، روانشناسی درس‌های زیادی برای ایجاد انگیزه دارد. برای بالا بردن سطح انگیزه‌ تان برای انجام یک کار، از نکات زیر که از تحقیقات انجام گرفته در روانشناسی آموزشی و شناختی به دست آمده است استفاده کنید.

- برای بالا نگه داشتن سطح علاقه‌ تان، با عناصر جدیدی آشنا شوید.
- برای جلوگیری از خستگی و یکنواختی، تکرار و تناوب کار را تغییر دهید.
- چیزهای جدیدی یاد بگیرید که بر اساس دانش کنونی تان باشد.
- اهداف مشخص برای خود تعیین کنید که مستقیماً با آن کار در ارتباط باشند.
- برای کاری که خوب انجام می ‌دهید به خودتان پاداش دهید.


2. مهارت‌های رهبریتان را ارتقاء دهید


مهم نیست که مدیر یک دفتر باشید یا مدیر یک کلوپ مخصوص جوانان، داشتن مهارت‌های خوب مدیریتی و رهبری در نقطه ‌ای از زندگیتان به درد خواهد خورد. همه آدم‌ها رهبر به دنیا نمی‌آیند اما چند نکته ساده که از تحقیقات روانشناسی مربوط به این موضوع به دست آمده است، می‌تواند به شما برای ارتقاء مهارت‌های رهبریتان کمک کند. یکی از مشهورترین تحقیقات انجام گرفته بر روی این موضوع به سه سبک مدیریتی مشخص می‌پردازد. نکات زیر برگرفته از یافته ‌های این تحقیق است:


- افراد گروه را به ‌خوبی راهنمایی کنید اما اجازه دهید همه نظراتشان را ابراز کنند.
- در مورد راهکارهای احتمالی برای مشکلات با اعضای گروه صحبت کنید.
- بر تقویت ایده‌ ها تمرکز داشته باشید و به نظرات خلاق گروه پاداش دهید.


3. ارتباط عمومیتان را قوی‌تر کنید


ارتباط عمومی فراتر از نحوه حرف زدن و نوشتن شماست. تحقیقات نشان می‌دهد که نشانه‌ های غیرکلامی سهم زیادی در ارتباطات میان فردی دارد. برای اینکه به طور موثری پیامتان را به فرد مقابل برسانید، باید یاد بگیرید چطور به صورتی غیرکلامی خود را ابراز کنید و در افراد پیرامونتان نیز به دنبال اشارات غیرکلامی باشید. در زیر به چند استراتژی مهم اشاره می‌کنیم:


- ارتباط چشمی قوی داشته باشید.
- نشانه‌های غیرکلامی را در دیگران تشخیص دهید.
- یاد بگیرید از تن صدایتان برای تقویت پیامتان استفاده کنید.


4. یاد بگیرید دیگران را بهتر درک کنید


درست مثل ارتباط غیرکلامی، توانایی شما در درک احساساتتان و احساسات اطرافیانتان نقش مهمی در روابط و زندگی شغلیتان بازی می‌کند. واژه هوش احساسی به توانایی شما برای درک احساسات خودتان و دیگران اطلاق می‌شود. این مسئله آنقدر اهمیت دارد که برخی از روانشناسان اعتقاد دارند هوش احساسی شما بسیار مهم‌تر از هوش فکریتان است. اما چطور می‌توانید هوش احساسیتان را تقویت کنید؟ راهکارهای زیر می‌تواند کمکتان کند:


- واکنش ‌های احساسی خود را به دقت ارزیابی کنید.
- تجربیات و احساساتتان را در دفترچه ‌ای یادداشت کنید.
- سعی کنید موقعیت‌های مختف را از دیدگاه دیگران ببینید.


5. تصمیمات درست‌تری بگیرید


تحقیقات انجام شده در روانشناسی شناختی اطلاعات زیادی درمورد تصمیم‌گیری ارائه می‌کند. با اعمال این راهکارها در زندگیتان، می‌توانید یاد بگیرید تصمیمات هوشمندانه‌ تری اتخاذ کنید. دفعه بعدی که خواستید یک تصمیم بزرگ بگیرید، سعی کنید از تکنیک‌های زیر استفاده کنید.


- سعی کنید به موقعیت از دیدگاه‌ های مختلف نگاه کنید: دیدگاه منطقی، احساسی، شهودی، خلاقانه و دیدگاه مثبت‌گرا و منفی‌گرا.
- هزینه‌ها و فواید احتمالی یک تصمیم را در نظر بگیرید.
- از روش‌های تجزیه و تحلیل شبکه ‌ای استفاده کنید که برای میزان ارضاء هر نیاز با هر تصمیم یک نمره می‌دهد.


6. حافظه ‌تان را تقویت کنید

تابحال به این فکر کرده‌اید که چرا می‌توانید یک اتفاق خاص که در دوران بچگیتان اتفاق افتاده را به خوبی به یاد بیاورید اما اسم مشتری که چند روز پیش به شما مراجعه کرد را به یاد نمی‌ آورید؟ تحقیقات زیادی درمورد نحوه فرم‌ گرفتن خاطرات جدید و همچنین نحوه فراموش کردن ما انجام گرفته است. چطور می‌توانید قدرت حافظه ‌تان را تقویت کنید؟

- روی اطلاعات تمرکز کنید.
- آنچه یاد گرفته‌ اید را تکرار کنید.
- از انحراف حواس جلوگیری کنید.


7. تصمیمات مالی هوشمندانه ‌تری اتخاذ کنید


تحقیقات انجام گرفته در این زمینه که به اقتصاد رفتاری معروف است به نتایج خوبی دست یافته است که می‌توانید برای اتخاذ تصمیمات مالی مدیریتی از آنها استفاده کنید. یک تحقیق نشان داده است که کارمندان و کارگران می‌توانند با استفاده از برخی از راهکارهای زیر پس ‌انداز خود را سه‌ برابر کنند:


- وقت تلف نکنید! از همین امروز پس ‌انداز کردن را شروع کنید.
- برای اختصاص دادن برخی از عایدات آینده خود به پس ‌انداز زمان بازنشستگی از قبل اقدام کنید.
- مراقب تعصبات شخصی که موجب انتخاب‌های مالی ضعیف می‌شود باشید.


8. نمره بهتری بگیرید


دفعه بعدی که وسوسه شدید که از امتحانات کلاسی، امتحان میان‌ ترم و پایان‌ ترم شکایت کنید، این تحقیق را به یاد بیاورید که نشان داد امتحانات کلاسی به شما کمک می‌کند چیزهایی که یاد گرفته‌اید را بهتر به خاطر بسپارید، حتی اگر در امتحان از آن سوال نیامده باشد.

یک تحقیق دیگر نشان داده است که امتحان دادن خیلی بهتر از درس خواندن به تقویت حافظه شما کمک می‌کند. در این تحقیق مشخص شد دانش ‌آموزانی که مرتب امتحان می‌دادند، ۶۱ درصد از درس آموخته شده را به یاد داشتند اما فقط ۴۰ درصد از آنهایی که فقط درس می‌خواندند مواد درسی را به یاد داشتند. اما چطور می‌توانید این یافته‌ها را در زندگی تعمیم دهید؟
وقتی می‌خواهید اطلاعات جدید یاد بگیرید، هرازگاهی از خودتان امتحان بگیرید تا آنچه یاد گرفته ‌اید را در حافظه‌ تان بسپارید.

9. بازده کاریتان را بیشتر کنید


گاهی اوقات به نظر می‌رسد که هزاران کتاب، سایت و مجله به ما می‌گوید چطور از روزمان استفاده بیشتری ببریم اما چقدر از این توصیه‌ ها در تحقیقات واقعی به اثبات رسیده‌ اند؟ بعنوان مثال، به دفعاتی فکر کنید که شنیده‌ اید انجام همزمان چند کار می‌تواند سرعت، دقت و بازده کارتان را کم می‌کند. برای بالا بردن بازده کاریتان چه درسی از روانشناسی می‌توانید بگیرید؟ اینها برخی از راهکارها در این رابطه هستند:


- وقتی روی کارهای پیچیده و خطرناک کار می‌کنید از انجام همزمان کارهای دیگر خودداری کنید.
- روی کاری که در دست دارید تمرکز کنید.
- از منحرف شدن حواستان جلوگیری کنید.


10. سالم‌ تر باشید


روانشناسی می‌تواند ابزار مفیدی برای تقویت سلامت عمومی شما هم باشد. از راه ‌های تقویت ورزش و تغذیه سالم‌تر گرفته تا درمان افسردگی، زمینه روانشناسی سلامت استراتژی ‌های بسیار مفیدی ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند سالم‌تر و شادتر زندگی کنید. برخی نمونه‌هایی که می‌توانید مستقیماً وارد زندگیتان کنید عبارتند از:


- تحقیقات نشان داده است که هم نور خورشید و هم نور مصنوعی می‌تواند علائم اختلالات فصلی را کاهش دهد.
- تحقیقات نشان داده است که ورزش درمانی بسیار موثر برای افسردگی و همچنین اختلالت ذهنی است.
- تحقیقات نشان داده است که کمک به دیگران برای درک خطرات رفتارهای ناسالم به انتخاب ‌های سالمتری می ‌انجامد.


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:, | 9:38 | نویسنده : ژیلا |

خدایا!من آموخته ام با تو بودن چه قدر آسان است.

 

خدایا!من آموخته ام در کنار تو بودن یعنی همه چیز.

خدایا!من آموخته ام با یاد تو بودن یعنی اندیشیدن در عمق.

خدایا!من آموخته ام تو را صدا کردن یعنی آرامش خاطر.

خدایا! کمکم کن تا بیاموزم این زندگی را که تو به من هدیه کرده ای، شاداب تر و سالم تر بسازم.

خدایا! من آموخته ام که در هر لحظه به درگاه تو نیایش کنم و شکر گزار دریای بی کران رحمت تو باشم.

من آموخته ام که در درون لحظه ها زندگی کنم، نه برای لحظه ها و حتی به دنبال لحظه ها بروم.

من آموخته ام که به خود نگاه کنم و از عقل بی کرانم استفاده نمایم و عشق را در خود و دیگران ببینم و زندگی را یک راز بدانم زیرا به دنبال راز رفتن، به من زیبایی می دهد.

من آموخته ام که زندگی مانند یک پازل است که به موقع باید قطعه های آن را کنار هم بگذارم و در نهایت از شاهکاری که در حال ساختن آن هستم، لذت ببرم.

این پازل، مال من است و منحصر به فرد است از تولد تا مرگ.

من خودم را با خود، مقایسه می کنم چون پازل من با دیگری فرق دارد حتی با فرزندم، همسرم، اطرافیانم و انسان های دیگر.

مسأله های دوران زندگی ام که تا به امروز گذشته  و قطعه های پازل آن را چیده ام، در زندگی ام نقش بسته است، پس نمی توانم همان پازل را برای دیگران و حتی برای فرزندم بخواهم، چون با تولد فرزندم در پازل زندگی ام، او هم دارای یک پازل می شود و هرچه این پازل توسط اطرافیان، کم تر دستکاری شود، او با رشد خود و تصمیم به موقع و برخوردار بودن از خلاقیتش، پازل زیباتری نسبت به زمان خود می سازد و از شاهکار خود لذت می برد. چون در درون لحظه ها می تواند با فکر خود و انتخاب صحیح قطعه ها حتی با کم ترین اشتباه، شاهکار زندگی زیبایش را بسازد.

این شاهکار به طور دقیق مشخصه ی تعهد ریشه دار و پایدار اوست که باعث می شود بر زندگی تسلط یابد. در حقیقت، من با آموختن زندگی زیبا و خود را عامل حرکت دانستن، قطعه های پازل را کنار هم می چینم. در واقع صحیح چیدن قطعه هاست که مرا ساخته و پرداخته می کند.

  داستانی از دو برادر

دو برادری که یکی در فقر و اعتیاد و دیگری در تحصیلات، ثروت و زندگی زیبا به سر می بردند، در یک مصاحبه از آنان سؤال شد که عامل بدبختی و خوشبختی شما چه بوده است؟

اولی گفت پدرم، دومی گفت پدرم.

در حقیقت، پدر آنان، یک فرد فقیر و معتاد بود.

اولی با مقصر دانستن پدر و سرزنش خود و دیگران، پازل پدر را تکرار کرد.

ولی دومی با اراده ی خود و عدم مقصر دانستن فردی، پازل منحصر به فرد خود را نقش بست.

 آدمی، زندگی پیش ساخته نیست. این تو هستی که با توکل به خدا و چیدن به موقع قطعه های پازل، زندگی هدفمند خود را نقش می بندی و از وقایع و بحران های زندگی، جرأت، شهامت، صبوری و پذیرش را می آموزی.


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:, | 9:37 | نویسنده : ژیلا |

8درمان طبیعی برای برخی بیماریها! ::.

 به گزارش سلامت نیوز شناخت خواص خوراکی‌های طبیعی در دسترس و ارزان‌قیمت می‌تواند به شما کمک کند که گاهی زودتر به داد خودتان برسید. البته ناگفته نماند که برای انجام هر یک از این روش‌ها باید نظر پزشک را هم جویا شوید و از درمان‌های خودسرانه پرهیز کنید تا گرفتار عوارض ناخواسته این درمان‌های طبیعی نشوید.

 - لیمو و جای جوش

دکتر آدری‌ کیونین، متخصص پوست ومو می‌گوید: شما می‌توانید برای از بین بردن جای جوش‌های صورت‌تان، روزی 10 تا 15 دقیقه یک قطعه لیمو ترش تازه را روی پوست‌تان بگذارید و بعد از 12 هفته از داشتن پوستی صاف و شفاف لذت ببرید. اسید موجود در آب لیمو ترش سبب از بین رفتن جای جوش‌ها می شود. ولی اگر پوست‌ خشکی دارید، بهتر است از این روش استفاده نکنید.

 - سرکه سیب و ضرب‌دیدگی

محققان می‌گویند سرکه سیب یکی از موثرترین مواد برای مبارزه با بیماری‌های التهابی است. بنابراین اگر قسمتی از بدن‌تان دچار ضرب‌دیدگی شده و ورم کرده است، روزی چند نوبت یک دستمال پارچه‌ای را به سرکه سیب آغشته کنید و روی قسمت متورم بمالید، یا روزی دو بار خمیری متشکل از سرکه سیب و سفیده تخم ‌مرغ را به مدت یک ساعت روی بخش ضرب‌دیده بگذارید.

 - زنجبیل و دل‌ درد

این گیاه معجزه‌گر بهترین درمان برای دل‌ دردهای ساده و حتی دل ‌دردهای دوران بارداری و قاعدگی است. مطمئن باشید که اگر دل‌درد به سراغ‌تان بیاید، با نوشیدن روزی دو لیوان دم کرده زنجبیل می‌توانید از دست آن خلاص شوید. برای درست کردن دم کرده زنجبیل هم کافی است یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه را در یک قوری آب داغ بریزید و 10 دقیقه منتظر شوید تا خوب دم بکشد و آماده نوشیدن شود.

 - عسل و خراش پوستی

این خوراکی شیرین و خوش‌مزه، حاوی دو ماده موثر و مفید برای درمان زخم‌های ناشی از بریدگی یا خراش است؛ عسل برای از بین بردن رطوبت و در نتیجه از بین رفتن باکتری‌ها و پراکسید هیدروژن برای ضدعفونی کردن بسیار مفید است. پس شما می‌توانید برای درمان بریدگی‌ های سطحی‌تان به سادگی از این ماده شفابخش استفاده کنید.

 - نمک و بوی بد پاها

یکی از مشکلاتی که اکثر ورزشکاران و گاهی افراد غیر ورزشکار با آن دست به گریبان‌اند، مشکلات مربوط به پاهاست. تعریق بیش از حد و بوی نامطبوع پا، به وجود آمدن قارچ‌های پوستی بین انگشتان پا و سفتی پوست بخصوص در پاشنه و انگشت شست پا، از جمله ی این مشکلات هستند. دکتر سوزان لوین، متخصص بیماری‌‌های داخلی، به کلیه افرادی که به نوعی با هر کدام از این مشکلات درگیر هستند توصیه می‌کند روزانه 5 تا 10 دقیقه پاهای‌شان را در محلولی حاوی یک لیتر آب گرم و دو قاشق چای‌خوری نمک، قرار دهند.

 

- روغن زیتون و اگزما

خشکی و خارش شدید پوست در بیماری اگزما بسیار آزار دهنده است. اگر از این بیماری پوستی رنج می‌برید و داروهای شیمیایی هم حساسیت پوست‌تان را بیشتر کرده اند، می‌توانید روزی چند نوبت یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون را روی هر 5/2 سانتی‌متر از پوست مبتلا بمالید و اگر بیماری‌تان شدید و پیشرفته است، منطقه چرب شده را با یک پوشش پلاستیکی بپوشانید.

 - شیر و آرامش

دکتر برنارد ویتون، روان‌پزشک، می‌گوید: اگر می‌خواهید پیش از خوابیدن به آرامش کامل برسید و با ذهنی آرام یک خواب لذت‌بخش را تجربه کنید، نیم ساعت قبل از خواب یک لیوان شیر گرم بنوشید. اسیدآمینه‌ای به نام تریپتوفان در شیر وجود دارد که باعث ایجاد حس آرامش می‌شود.

 - دم کرده بابونه و میخچه

دکتر لوین می گوید: آسان‌ترین راه برای از بین بردن میخچه پا این است که روزی دو ساعت آن را در دم کرده ی بابونه قرار دهید. این دم کرده گیاهی، بهترین ماده برای نرم کردن پوست سفت شده هم به شمار می‌آید. در ضمن اگر دیدید پوست‌تان بعد از قرار گرفتن در دم کرده بابونه رنگ گرفت، اصلا نگران نشوید. مقداری آب ولرم و صابون ملایم می‌تواند مشکل شما را خیلی سریع حل کند.

 

- جوش‌ شیرین و عفونت‌ ادراری

به گفته دکتر لارین گیل‌اسپای، اورولوژیست، جوش ‌شیرین با قلیایی کردن محیط مثانه باعث جلوگیری از تکثیر باکتری‌ها می‌شود، بنابراین اگر به عفونت دستگاه ادراری مبتلا شده‌اید و به پزشک هم دسترسی ندارید، روزی یک لیوان آب که با یک چهارم قاشق چای‌خوری جوش ‌شیرین مخلوط شده است را بخورید و در اولین فرصت ممکن به پزشک مراجعه کنید.

    زدن پلک یا گرفتگی پلک یکی از شایعترین شکایات است که اغلب به دنبال استرس و عصبانیت رخ میدهد. اما علت دقیق آن مشخص نیست. البته باید این نکته را بدانید که گرفتگی پلک با گرفتگی عضله متفاوت است چرا که افتادگی پلک در یک چشم یا هر دو بلفارواسپاسم نامیده میشود و برای درمان آن باید به چشم پزشک مراجعه نمایید.

 اما توصیه‌هاییکه برای بهبود گرفتگی پلک میشود عبارتند از:

- داشتن خواب کافی

- کاهش استرس و خستگی روزانه

- گذاشتن دستمال تمیز، گرم و مرطوب بر روی پلکها

- کاهش مصرف کافئین روزانه

 

.:: پیشگیری بهتر از درمان است! ::.

 نصرت مختارباف؛ متخصص تغذیه، ارتباط تغذیه و سرطان : زمانی تصور می‌شد که رژیم غذائی نقشی در بروز سرطان ندارد. اما این تاثیر با تحقیقات بسیار ثابت شده است. بدنبال این تحقیقات نشان داده شد که حدود یک سوم از سرطانهای مرگ آفرین با آنچه می‌خوریم ارتباط دارند. به این ترتیب علاوه بر ویژگیهای وراثتی عوامل بیرونی نیز در ایجاد سرطان نقش به سزائی دارند.

 بر اساس گفته‌های متخصصین، با اصلاح الگوهای غذائی در جهت استاندارد، احتمال ابتلا به سرطان را می‌توان به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داد. به عبارت دیگر، غذائی که می‌خوریم به نوعی ممکن است حاوی مواد سرطانزا و یا پیش ساز سرطان باشد و یا بالعکس دارای مواد ضد سرطانی باشد.

 

الگوی غذائی جوامع مختلف نیز در ایجاد سرطان مؤثرند ‌بطوریکه پرخوری در جوامع پیشرفته در بروز انواع سرطان نقش بسزائی دارد در حالیکه در کشورهای در حال توسعه کمبودهای تغذیه‌ای در زمینه ویتامینها و مواد معدنی در بروز سرطان نقش دارند.

 عوامل مؤثر در پیشگیری از بروز سرطان

 - تنوع رژیم غذائی

از تمام گروههای غذائی بطور متعادل استفاده کنید. تعادل غذایی تاثیر عوامل سرطانزا را به حداقل و تاثیر مواد پیشگیری کننده را به حداکثر می‌رساند.

 - کنترل وزن

افزایش وزن و چاقی با بسیاری از سرطانها بخصوص سرطان کیسه صفرا، معده، روده بزرگ، و سرطان سینه ارتباط دارد. بطوریکه هرچه میزان اضافه وزن در یک فرد بیشتر باشد خطر ابتلا به سرطان بیشتر است. بنابراین کنترل وزن اهمیت بسیار زیادی دارد.

 - کاهش مصرف چربی

خوردن غذاهای پرچرب علاوه بر افزایش وزن بدن، با افزایش غلظت چربی خون احتمال بروز بعضی از سرطانها را مثل سرطان معده، سرطان روده بزرگ، سینه و پروستات بالا می‌برد. از جمله غذاهای پر چرب می‌توان سوسیس، کالباس و گوشت قرمز را نام برد. بهتر است بجای گوشت قرمز از گوشت سفید مانند مرغ و ماهی استفاده کنید.

 - افزایش مصرف سبزی و میوه

سبزی های سبز تیره و یا زرد تیره حاوی موادی هستند که در بدن به ویتامین آ تبدیل می شوند و در پیشگیری از برخی سرطانها مؤثرند. ویتامین ث نیز از جمله ترکیباتی است که در سبزیجات بوفور دیده می‌شود و نقش موثری در پیشگیری از بسیاری سرطانها دارد.

 - افزایش مصرف فیبر غذائی

فیبر قسمتی از ساختمان سلولهای گیاهی است که دستگاه گوارش قادر به هضم آن نمی باشد. این ماده حرکت محتویات لوله گوارش را بهتر می‌کند. به این ترتیب مدت زمان باقی‌ماندن مواد سرطانزا در بدن کوتاهتر می‌شود. نتیجه این عمل ساده کاهش بروز برخی از بیماریها به خصوص سرطان می‌باشد. حبوبات، غلات کامل (سبوس دار)، سبزیها و میوه‌های تازه دارای مقدار زیادی فیبر می‌باشند.

 نصرت مختارباف متخصص تغذیه NMokhtarbaf@...

 
 .:: قابل توجه خانم هایی که قرص LD و HD مصرف می کنند ::.

 اگر شما جزو خانم هایی هستید که قرص LD و HD مصرف می کنید و نگران عوارض آن هستید، این مطلب را حتما بخوانید.

 به نقل از فارس نیوز، یک متخصص زنان و زایمان گفت: مصرف قرص‌های LD و HD برخلاف بعضی از شایعات خرافی و نادرست، هیچ ارتباطی با نازایی ندارد. ساغرصالح پور افزود: قرص‌های پیشگیری از بارداری دارای هورمون‌های ساختگی زنانه شبیه استروژن و پروژسترون هستند و اگر قرص‌های ضد بارداری در زمان معین خود مصرف شوند در جلوگیری از حاملگی تأثیر فراوان خواهند داشت و می‌توان گفت که یکی از بهترین روش‌های پیشگیری از بارداری است.

 این متخصص زنان و زایمان افزود: بهترین و مطمئن‌ترین روش پیشگیری از حاملگی در ابتدای ازدواج، استفاده از قرص‌های خوراکی جلوگیری از حاملگی است و برخلاف بعضی از شایعات خرافی و نادرست مصرف این قرص‌ها موجب نازایی نمی‌شود. صالح پور گفت: مصرف قرص‌های LD و HD هیچ ارتباطی با نازایی ندارد و کسانی که با مصرف این قرص‌ها از نازایی در آینده واهمه دارند، سخت در اشتباه هستند.

 وی افزود: بعد از قطع مصرف این قرص‌ها به دلیل اینکه تخمگذاری به صورت نرمال صورت نمی‌گیرد، ممکن است این افراد تا 6 ماه باردار نشوند؛ اما درصد بروز ناباروری به علت مصرف قرص‌های ضدبارداری LD و HD صفر است.

 
 .:: ۷ اثر شگفت انگیز آب بر سلامت ::.

 1. افزایش انرژی بدن

 شما در بسیاری از مواقع بدون اینکه کاری انجام داده باشید احساس خستگی می کنید، علت این خستگی ممکن است کمبود آب بدن باشد. آب باعث انتقال اکسیژن و سایر مواد غذایی به سلول های بدن می شود و کمبود آن باعث اختلال در رسیدن این مواد به سلول ها می شود. اگر بدن شما به اندازه کافی پر آب باشد، قلب شما نیز مجبور نیست برای رساندن خون به نقاط مختلف بدن، با شدت بیشتری کار کند.

 2. حفظ تناسب اندام

 اگر به دنبال کاهش وزن هستید، بدانید که آب باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و باعث می شود احساس سیر بودن به شما دست دهد. بنابراین سعی کنید به جای نوشیدن نوشیدنی های پر کالری، آب بنوشید. همچنین چنانچه شما یک لیوان آب یخ بنوشید بدن شما بایستی این آب را گرم کند، در نتیجه مقداری از این گرمای مورد نیاز را از سوزاندن چربی ها به دست می آورد.

 3. کاهش استرس

 ۸۵ درصد بافت مغز را آب تشکیل می دهد. به هنگام تشنگی، بدن و مغز، برای انجام فعالیت های خود با فشار و استرس مواجه می شوند. برای کاهش سطح استرس، همیشه به هنگام کار یک لیوان آب بر روی میز خود داشته باشید و یا به هنگام ورزش، یک بطری آب به همراه داشته باشید تا با استرس کمتری به فعالیت بپردازید.

4. جلوگیری از گرفتگی عضلات

 نوشیدن آب باعث می شود که عضلات کمتر دچار گرفتگی شوند و اکسیژن رسانی کافی و پاک سازی سموم از آنها راحت تر انجام شود. همچنین آب بعنوان یک روان کننده در مفصل ها عمل می کند. هنگامی که بدن شما آب کافی داشته باشد، می توانید با قدرت بیشتر و با مدت زمان بیشتری کارهای بدنی را انجام دهید.

 5. تغذیه پوست

خطوط ریز و شیارهای پوست به هنگام کمبود آب، بیشتر و عمیق تر می شوند. نوشیدن آب باعث چاق تر شدن سلول های پوستی و کاهش چین و چروک و جوان کردن پوست می شود. همچنین آب باعث بهبود بخشیدن به جریان خون در پوست می شود و پوست را از وجود ناخالصی ها پاک می کند و امکان تغذیه بهتر پوست را فراهم می کند.

 6. بهبود کارکرد دستگاه گوارش

 آب نیز همانند فیبرها باعث بهبود کارکرد دستگاه گوارش می شود. آب باعث تسهیل حرکت محتویات دستگاه گوارش در طول مسیر آن می شود. همچنین جذب بعضی از مواد معدنی از دستگاه گوارش با کمک مولکول های آب انجام پذیر است.

7. کاهش خطر ابتلا به سنگ های کلیه و مثانه

 با کاهش نوشیدن آب، خطر ابتلا به سنگ های مجرای ادراری افزایش می یابد. آب باعث رقیق کردن نمک ها و مواد معدنی موجود در ادرار می شود و مانع از تشکیل کریستال های سنگ های مجرای ادراری می شود. سنگ های کلیه و مثانه در ادرار رقیق نمی توانند شکل بگیرند، بنابراین خطر ابتلا به این عارضه های دردناک کاهش می یابد.

 زمان های صحیح آب خوردن

با زمانبندی صحیح آب خوردن اثر آن را در بدن خود بالا ببرید

دو لیوان آب (بعد از بیداری) کمک می کند به فعال کردن ارگان های داخلی

یک لیوان آب (30 دقیقه قبل از غذا) کمک می کند به هضم راحت غذا

یک لیوان آب (قبل از گرفتن حمام) کمک می کند به کاهش فشار خون

یک لیوان آب (قبل از خواب) به منظور جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی


.:: شش روش جالب برای مقابله با سرماخوردگی ::.

 در این مقاله به راه های جلوگیری از سرماخوردگی اشاره می کنیم که خواندن آن می تواند خیلی مفید و باور نکردنی باشد.

 1. پیاده روی تند:

تحقیقات جدید نشان داده، پیاده روی تند با افزایش ایمنی بدن از سرماخوردگی جلوگیری می کند، اما متوجه باشید که نباید بدوید، زیرا فشار بیش از حد، باعث مریض شدن می شود. اگر علاوه بر گرفتگی صدا علائم دیگری نیز دارید بهتر است در تختخواب بمانید.

 2. از تخلیه همزمان سوراخ های بینی، پرهیز کنید:

به هنگام گرفتگی بینی، فین کردن هر ۲ سوراخ بینی همزمان می تواند ترشحات را داخل سینوس ها پرتاب کند و احتمال عفونت را افزایش می دهد. به جای آن از داروهای رفع احتقان استفاده و یا سوراخ بینی را به نوبت تخلیه کنید.

 3. حمام آب گرم بگیرید:

بررسی نشان داده، که هوای مرطوب و ولرم مانند مصرف زیاد مایعات هنگام سرماخوردگی، بدن را سم زدایی می کند سونای بخار هم می تواند مفید باشد.

 4. آب میوه داغ مصرف کنید:

محققان می گویند، خوردن یک لیوان آب سیب و انگور سیاه داغ، علائم سرماخوردگی را مانند سرفه، گلودرد و آب ریزش بینی برطرف می کند.

 5. مصرف فلفل:

فلفل دلمه ای قرمز، موادغذایی سرشار از ویتامین C مدت و شدت علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می دهد. موادغذایی دیگری که تقویت کننده ایمنی بدن می باشند عبارتند از ماست، زردچوبه، سیر، آویشن، چای سبز و کدو.

 6. خواب:

تحقیقات نشان می دهد افرادی که خواب کمتری می کنند ۳ برابر بیشتر دچار سرماخوردگی می شوند.

.:: تاثیر موسیقی بر روی قلب ::.

 یادگیری و نواختن ساز میتواند تاثیرات مثبتی را بر روی قلب داشته باشد؛ محققان ایتالیایی و انگلیسی در یک سری از آزمایشات دست به مقایسه میان افراد موزیسین و غیر موزیسین و تاثیر موسیقی در سبکهای مختلف همچون آثار کلاسیک مانند قطعات بتهوون و یا حتی موسیقی تکنو نمودند. در طی این تحقیق محققان متوجه شدند سرعت و ریتم قطعه بسیار تاثیر برانگیزتر از سبک قطعه میباشد!

 این آزمایش بر روی بیست و چهار نفر انجام شد و جالب این بود که در میان این عده تاثیر سرعت قطعات بر اشخاصی که موسیقی کار می کرده اند بیش از دیگران بود چرا که این عده یاد گرفته بودند تا همراه با قطعه و در بین جملات مختلف تنفس نمایند که یکی از عادتهای معمول در میان نوازندگان میباشد.

 این دانشمندان که اعضای آن از دانشگاه های پاویا و آکسفورد به این ۲۴ نفر زن و مرد قبل و در هنگام پخش قطعات شیوه و سیکل تنفسی را یاد دادند؛ نصف این افراد نوازندگانی بودند که اکثرا بمدت هفت سال و یا بیش از آن سازهایی همچون ویولون، پیانو، فلوت، کلارینت و غیره مینواختند و بقیه کسانی بودند که هیچ سابقه آموزش موسیقی و نوازندگی نداشته بودند.

 هر کدام از این افراد به مدت کوتاهی (دو دقیقه) و بر حسب اتفاق به نوعی از موسیقی گوش میداد و در ادامه چهار دقیقه موسیقی یکسان برای تمامی افراد پخش میشد و دو دقیقه هم استراحت مابین هر یک از این مراحل برای شرکت کنندگان وجود داشت.

 از جمله موسیقی هایی که در این آزمایش برای شرکت کنندگان انتخاب شده بود میتوان به سمفونی شماره ۹ بتهوون، چهار فصل ویوالدی، قطعه ای از آنتون وبرن و گروه Red Hot Chili Peppers و همچنین قطعاتی از موسیقی تکنو و رپ نیز وجود داشت که هر یک از این قطعات از سرعت مشخصی برخوردار بود؛ مثلا انتخاب قسمت سریع از چهار فصل ویوالدی و همچنین قطعاتی که از ریتم های مختلف و ترکیبی شامل شده بود باعث بالا رفتن تنفس میشدند و این ارتباطی به سبک موسیقی نداشت بلکه چه در قطعات سریع کلاسیک و چه تکنو این تاثیر مشابه بود.

 قطعات آرام و تفکر برانگیز بر خلاف قطعات سریع موجب پایین آمدن ضربان قلب و آرامش را میشد بوضوح در هنگام استراحت میان قطعات (دو دقیقه) در شنونده مشاهده نمود. اما تاثیر این آزمایشات بر روی افرادی که نوازنده بودند بسیار بیشتر از افراد عامی بود. محققان متوجه شدند که تاثیر ریتم و سرعت آرام و همچنین سکوت و توقف پس از آن میتواند در جلوگیری از حملات و دردهای قلبی بسیار مفید باشد.

 دکتر Luciano Bernadi و پرفسور Peter Sleight در این مورد بیان میدارند که: انتخاب موسیقی مناسب با سرعت های متناوب (سریع - کند) و سپس توقف و استراحت میتواند در ادامه آرامش را برای شخص بوجود آورد. دکتر Charmaine Griffiths سخنگوی بنیاد قلب انگلیس (BHF) در این باره میگوید: این تحقیق کوچک در این زمینه موجب شد تا دانشمندان این مرکز متوجه بشوند که چقدر حالات و احساسات مثبت و خوشایند میتواند در تندرستی یک فرد تاثیر داشته باشد. محققان این مرکر اخیرا توانستند نشان دهند که احساسات و رفتار یک انسان چقدر در سلامتی وی تاثیر دارد.

 انسانها به شیوه های مختلفی آرامش کسب می نمایند، میتواند (رسیدن به آرامش) برای برخی گوش دادن به موسیقی باشد در حالیکه برای عده ای دیگر میتواند این آرامش خواندن کتاب و یا حتی قدم زدن باشد. عده ای با موسیقی موزارت آرامش بدست می آورند و عده ای دیگر با موسیقی مدونا و محتمل میباشد که هر شخصی با سبکی خاص از موسیقی کسب آرامش نماید.

 همچنین از دیگر یافته های این محققان این بود که موسیقی میتواند استرس ها و تنشهای بدن را از بین ببرد و باعث شود تا فعالیتهای ورزشی افراد نیز بالاتر رود و حتی از سوی دیگر بر رفتارهای حیوانات از جمله گیاهان و حیوانات تاثیر مثبت بگذارد که این تاثیر بر انسان کاملا مشخص شده است.


 .:: پیلاطوس؛ رازی شگفت انگیز برای بدن ::.

 پیلاطوس تمرینات تعادل و تقویت ماهیچه های میانی بدن می باشد، درست است که در ورزش پیلاطوس عموماً شکل تمرینات نشانگر کار با عضلات میانی بدن است اما تأثیرات این ورزش بر روی کل عضلات بدن می باشد و نهایتاً تناسب اندام را برای فرد ورزشکار رقم می زند. نتیجۀ تمرینات پیلاطوس را در حداقل زمان 20 دقیقه و هفته ای 3 بار به مدت یک ماه می توان تجربه کرد.

پشت سر خود را با دست نگهدارید و بالاتنه را کمی از زمین بلند کنید، پای چپ خود را صاف به سمت آسمان ببرید و پای راست خود را صاف، فقط چند سانتیمتر از زمین بلند کنید بصورتی که هر دو پا با هم زاویۀ 90 درجه بسازند سپس پای به سمت آسمان را در همان وضعیت 4 بار در جهت عقربه های ساعت و 4 بار در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید بعد هر 2 پا در پایین کنار هم برای چند لحظه قرار می گیرند و همان حرکت برای پای راست تکرار شود. برای هر پا 5 بار انجام داده شود.

از حالت نشسته با فشار آوردن به پاشنۀ پا و دست ها باسن را به بالا کشیده و زانوها قفل، هر 2پا صاف و تشکیل یک خط مستقیم از سر تا پا. سپس پای چپ خود را به بالا بکشید بصورتی که پاها زاویۀ 90 درجه با هم بسازند و پایین ببرید و 4 بار انجام دهید و تکرار برای سمت مقابل.

 زانو زدن در حالت چهار دست و پا. پای سمت راست به عقب کشیده می شود و زانوی پای چپ از زمین فاصله دارد. عمل ضربه زدن با پای راست 8 بار تکرار می شود و تکرار برای طرف مقابل. ضمن انجام حرکت عضلات شکم سفت و کمر خود را صاف نگهدارید.

 به روی سینه دراز بکشید و پاها و سینه از زمین کنده می شود و در هر بار حرکت دستها از کنار بدن به پشت کشیده می شود و کتف ها به هم نزدیک می شود. 6تا 8 بار تکرار و در نهایت با استراحت کل بدن صاف روی زمین قرار می گیرد.

 به کنار خوابیده و باسن را بلند کنید و از آرنج خود برای نگهداری بدن در آن وضعیت کمک بگیرید و از سر تا پا یک خط صاف تشکیل دهید. دست مقابل یعنی دست چپ خود را صاف به سمت آسمان کشیده و آهسته از جلو به فضای بین سینه و زمین برسانید و برگشت. این حرکت را 4 بار انجام داده و تکرار برای طرف مقابل.

 از حالت نشسته پاها را از زمین بلند و دستها به شکل گرفتن اسلحه در فضای جلو شکم، پای دوچرخه فقط با پای راست 4 بار. در طول انجام این حرکت حتماً عضلات شکم منقبض باشد برای محافظت از کمر. تکرار برای طرف مقابل.

 ترجمه: LIFE

 منبع : گروه پرشین استار
 


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:, | 9:36 | نویسنده : ژیلا |

به راحتی میشه در دفترچه تلفن کسی جایی پیدا کرد ولی به سختی می شه در قلب او جایی پیدا کرد.
به راحتی میشه در مورد اشتباهات دیگران قضاوت کرد ولی به سختی می شه اشتباهات خود را پیدا کرد.
به راحتی میشه بدون فکر کردن حرف زد ولی به سختی می شه زبان را کنترل کرد.
به راحتی میشه کسی را که دوستش داریم از خود برنجانیم ولی به سختی می شه این رنجش را جبران کنیم.
به راحتی میشه کسی را بخشید ولی به سختی می شه از کسی تقاضای بخشش کرد.
به راحتی میشه قانون را تصویب کرد ولی به سختی می شه به آن ها عمل کرد.
به راحتی میشه به رویاها فکر کرد ولی به سختی می شه برای بدست آوردن یک رویا جنگید.
به راحتی میشه هر روز از زندگی لذت برد ولی به سختی می شه به زندگی ارزش واقعی داد.
به راحتی میشه به کسی قول داد ولی به سختی می شه به آن قول عمل کرد.
به راحتی میشه دوست داشتن را بر زبان آورد ولی به سختی می شه آنرا نشان داد
به راحتی میشه اشتباه کرد  ولی به سختی می شه از آن اشتباه درس گرفت.
به راحتی میشه گرفت ولی به سختی می شه بخشش کرد.
به راحتی میشه یک دوستی را با حرف حفظ کرد ولی به سختی می شه به آن معنا بخشید.
و در آخر:
به راحتی میشه این متن را خوند ولی به سختی می شه به آن عمل کرد


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:, | 9:33 | نویسنده : ژیلا |

10 نکته بسیار آموزنده از ژاپنی ها


زلزله و سونامی وحشتناک ژاپن شوک بزرگی برای تمام دنیا بود و شاید تا ماهها اسم این کشور زیبا تداعی کننده‌ی سیل و خرابی باشد. اما در جریان آسیب هایی که از زلزله و سونامی ژاپن دامنگیر مردمش شد ژاپنی ها با شیوه های رفتاری مثبت درس هایی را به همگان آموختند که بازگو نمودن آنها نقطه عطفی خواهد بود بر ترویج گزینه های مثبت این فرهنگ ارزشمند و قابل تحسین ...


1. آرامش

حتی یک مورد سوگواری شدید یا زدن به سروصورت هم دیده نشد.
میزان تاثر و اندوه بطور خود بخود بالا رفته بود.


2. وقار

صفوف منظم برای دریافت آب و غذا. بدون هیچ حرف زننده یا رفتار خشن.


3. توانمندی

بعنوان نمونه معماری باورنکردنی بطوریکه ساختمانها به طرفین پیچ و تاب میخوردند
ولی فرو نمی ریختند.


4. رحم و شفقت

مردم فقط اقلام مورد نیاز روزانه خود را تهیه کردند و این باعث شد
همه بتوانند مقداری آذوقه تهیه کنند.


5. نظم

غارتگری دیده نشد. زورگویی یا از دست دیگران ربودن دیده نشد. فقط تفاهم بود.


6. ایثار

پنجاه نفر از کارگران نیروگاه های اتمی ماندند تا به خنک کردن دستگاهها ادامه دهند.


7. مهربانی

رستورانها قیمتها را کاهش دادند. یک خودپرداز بدون محافظ دست نخورده ماند.
دستگیری فراوان از افراد ناتوان.


8. آموزش

از بچه تا پیر همه دقیقا میدانستند باید چکار کنند و دقیقا همان کار را کردند.


9. وسایل ارتباط جمعی

در انتشار اخبار بسیار خوددار بودند. از گزارشات مغرضانه خبری نبود. فقط گزارشات آرامبخش.


10. وجدان

هنگامی که در یک فروشگاه برق رفت، مردم اجناس را برگرداندند سرجایشان
و به آرامی فروشگاه را ترک کردند.


در دنیا هیچ چیزی به اندازه آموختن برای ساختن یک زندگی انسانی اهمیت ندارد و این آموزش از هر قوم و ملیتی میتواند باشد. انتشار این مطالب شاید بتواند به اندازه ذره ای ناچیز در ترویج گزینه های مثبت رفتار عمومی و فرهنگ سازی موثر باشد. پس چه زیباست در انتشار هر آنچه به ترویج رفتارهای زیبا موثر است کوشا باشیم.


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:, | 9:25 | نویسنده : ژیلا |

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.